FANDOM

2 na 10 2/10 Weź się za to zabierz lepiej.
Pio
Pio Duda
W całej swojej okazałości
Inne imiona Andrzej Pio Iluminati Urgash Pawian Duda
Tytuły Nilgaardzki Cesarz Pio

Helper Pio

Lata Życia Zaranie Dziejów - Żyje Dalej
Płeć Mąż Stanu
Kraina Republika Piowska, Śródziemie Wiki, Centrum Społeczności, Internety, Świat.
Broń Plasterek Bekonu
Rodzice Mama i Tata
Rodzeństwo Wszyscy są braćmi i siostrami stwórcy naszego Pia
Stronnictwo Cesarstwo Tamriel, Republika Piowska
Pio (właściwie Piotr Kowalski) to władca Republiki Piowskiej ze stolicą w Nilfgaardzie, w której nosi tytuł Nilfgaardzkiego Cesarza, stwórca świata jaki znamy, mistrz i nauczyciel Pana Złego, kochany i podziwiany przez swoich poddanych helper i członek legendarnego zakonu VSTF.

Biografia Edytuj

Zaranie Dziejów Edytuj

Pio istniał i bytował w Nicości, jeszcze przed wszystkim i wszystkimi. W końcu jednak znudził się ciągłą Nicością i postanowił stworzyć sobie dla zabawy świat. Pio swą mocą i anielskim śpiewem powołał do życia Wszechświat, narodzony z Nicości. W tym Wszechświecie Pio dał początek nowemu światu, w którym miały narodzić się jego dzieci. Tak więc Pio z Plasterka Bekonu, który akurat trzymał w kieszeni uformował kulę, a z niej powstała ziemia. Pio wiedział że to było dobre i poszedł spać. Wydarzenie to było znane potem jako Zaranie Dziejów.

Stworzenie świata Edytuj

Pio podziwiał długo swoje dzieło, którym była ziemia. Jako istota o nadnaturalnych mocach zaczął ją kształtować za pomocą Plasterka Bekonu. Kształtował, formował, aż wreszcie z bezkresnej połaci oceanu wydźwignął kawałek lądu. Na tym kawałku lądu, oblanego z czterech stron świata wodą, Pio dał początek życiu i przeróżnym formacjom skalnym. Wpierw Pio zasadził tam rośliny: drzewa, krzewy i krzaczory. Potem rzekł: "Niechaj ziemia zaroi się od dzikich zwierząt, powietrze od ptactwa, a woda niech pełna będzie ryb i stekowców". Następnie Pio dał początek rodzajowi ludzkiemu. Ludzie zostali stworzeni na jego podobieństwo, lecz byli o wiele mniej rozważni i inteligentni. Pio zostawił ich samym sobie, a sam spoczął na długie lata na Szczycie Przeznaczenia, grając w Haxballa.
Narodziny Dixivy01:29

Narodziny Dixivy

Tak było.

Stworzenie Dixivy Edytuj

Pio wiele lat spoczywał na Szczycie Przeznaczenia, nieświadom tego, co jego pierworodni wyczyniają na ziemi. Byli nierozważni, nieostrożnie obchodzili się z ogniem. Często pożerały ich dzikie bestie. Widząc to, Pio zamienił wszystkich za karę w zwierzęta. Minęło 96541 lat i Pio zdał sobie sprawę ze swojego błędu. Ludzie potrzebują silnych przywódców, którzy dadzą im przykład i poprowadzą ich do zwycięstwa. Toteż Pio myślał i myślał długo na Szczycie Przeznaczenia. Aż wreszcie rozmyślał się z przemyślenia i wymyślił. Z jego myśli narodził się legendarny myśliciel Dixiva. Pio dał początek nowemu bytowi, które odziedziczył po nim cześć mocy, lecz nie był tak samo potężny jak on.

Pio

Przystojny i malusi Cesarz Nilfgaardu :3

Pio dał Dixivie siłę i postać lwa, tak aby symbolizował to co lew ma symbolizować i aby reprezentował Pia na ziemi. Pio przybrał postać pawiana i razem z nowo narodzonym Dixivą zstąpił na ziemię. Tak więc na Półce Narodzin, Pio pokazał zwierzętom ich nowego przywódcę, a one go zaakceptowały. Pio zadowolony z siebie znów miał zacząć grać w Haxballa na Szczycie Przeznaczenia, lecz wtem spojrzał w dół i ujrzał jak Dixiva pożera pozostałe zwierzęta. Pio zdając sobie sprawę ze swojego błędu nadał zwierzętom ponownie postać ludzi, a Dixiva stał się kotem. Była to kara, za napaść na pierworodnych Pia, którą Dixiva cierpiał całe życie. Lecz z czasem znów zaprzyjaźnił się z Piem, gdy dowiedział się, że zdolności kota pozwalają mu widzieć w ciemnościach, a jego zwinność pozwala spadać na cztery łapy. Dixiva założył państwo na półwyspie i nazwał je Fanpejdż. Pio zaciekawiony jego pomysłem, zstąpił na ziemię pod postacią człowieka i założył państwo: Republikę Piowska ze stolicą w Nilfgaardzie, położoną w centrum kontynentu.

Stworzenie PeZeta Edytuj

Republika Piowska rozwijała się prężnie pod rządami Pia, utrzymując kontakt z Cesarstwem Fanpejdżu. Dixiva był wówczas rosłym i doświadczonym młodzieńcem, jednak nieco roztargnionym. Pio często wspierał swego syna, udzielając mu rad i pomagając w rządzeniu królestwem. Gdy Dixiva dorósł i ogarnął się, Pio poczuł się dumny ze spełnienia swojego ojcowskiego obowiązku. Kolejne pięć lat upływało dla niego w spokoju. Później, Pio poczuł że czegoś mu brakuje. Nie dopadł go jeszcze kryzys wieku średniego, lecz poczuł, że powinien wychować jeszcze jednego syna, którego otoczy miłością i uczyni doskonałością samą w sobie.

Tak więc Pio udał się na Szczyt Przeznaczenia i tam przez wiele miesięcy rozmyślał, aż wreszcie wymyślił. Przed półką narodzin ponownie zebrał się tłum ludzi, odbywając przedtem długą nocną pielgrzymkę ze swoich domów. O świcie Pio objawił swoim poddanym istotę piękniejszą, niż mogli sobie wyobrazić: PeZeta.

Pio kochał swojego drugiego syna tak bardzo jak Dixivę. Przekazał mu całą swoją wiedzę i uczynił swoim następcą.

Ciekawostki Edytuj

  • Miecz Pia ma odczyn zasadowy
  • Od czasu walki z Bobo Pio jest ślepy na lewe oko.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki